Aktualności
Testy tramwaju Solaris w Krakowie zostały zakończone
Niskopodłogowy tramwaj Tramino marki Solaris wraca do Poznania. W niedzielę, 30 sierpnia mieszkańcy Krakowa mieli okazję podróżować nim po raz ostatni. MPK SA testowało tramwaj na krakowskich torowiskach ponad pół roku, od 23 lutego.
Decyzja o sprawdzeniu tramwaju wyprodukowanego przez firmę Solaris Bus&Coach wynikała przede wszystkim z tego, że jest to wagon wyposażony w innowacyjny system gromadzenia energii. Z technicznego punktu widzenia jedną z największych innowacji zastosowanych w tym wagonie jest właśnie zamontowany na dachu Układ Odzysku Energii z systemem superkondensatorów. Dzięki nim pojazd może gromadzić energię elektryczną, która później wykorzystywana jest przy przyspieszaniu a jednocześnie zapewnienia jazdę autonomiczną tramwaju, czyli bez konieczności pobierania energii z sieci trakcyjnej. To rozwiązanie jest szczególnie istotne w sytuacjach, gdy dochodzi do awarii i w sieci nie ma prądu.
Dzięki testom mieszkańcy Krakowa, w tym także Nowej Huty zyskali nowoczesny niskopodłogowy tramwaj. Przez cały okres sprawdzania tego wagonu, kursował on bowiem do nowohuckich dzielnic, na liniach nr 1, 4 i 14.
W czasie trwania testu o opinie na temat tego wagonu pytaliśmy także pasażerów. Zdecydowana większość wypełnionych przez nich ankiet zawierała pozytywne komentarze. Mieszkańcy zwracali uwagę, że wagon zapewnia komfortowy przejazd i doceniali m.in. klimatyzację i niską podłogę.
Tramwaj Tramino ma długość blisko 32 metrów. Jest niskopodłogowy, jednoprzestrzenny i składa się z pięciu członów. Wnętrze w pełni klimatyzowanego Tramino jest oświetlane za pomocą nowoczesnej technologii LED. Zarówno z zewnątrz, jak i w środku tramwaj wyróżnia się niezwykle nowoczesnym designem.
Warto podkreślić, że mimo zakończonych testów wagonu Solarisa, w Krakowie nie zmniejszyła się liczba niskopodłogowych tramwajów. Od poniedziałku na linii nr 50 zaczął kursować Krakowiak – nowoczesny tramwaj wyprodukowany przez firmę PESA Bydgoszcz SA.