Aktualności
15.03.2012
Z tele-busa skorzystało już 100 tys. pasażerów
Nie słabnie zainteresowanie tele-busem, usługą wprowadzoną przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie prawie pięć lat temu. W tym tygodniu ten popularny autobus na telefon przewiózł już 100-tysięcznego pasażera. To dużo, biorąc pod uwagę ograniczony obszar, na którym funkcjonuje. Mogą z niego bowiem korzystać tylko mieszkańcy Płaszowa, Rybitw i Podwierzbia.
O tym, jak bardzo autobus na telefon jest potrzebny świadczy systematycznie poszerzanie obszaru, po którym on funkcjonuje. W 2007 roku w momencie uruchamiania usługi były to tylko Rybitwy i Podwierzbie. Szybko o tele-busa upomnieli się jednak mieszkańcy Płaszowa, dla których ten obszar był poszerzany już kilka razy. Od listopada ubiegłego roku, mogą nim dojechać aż do ul. Nowohuckiej.
Przypomnijmy. Tele-bus to pierwsza tego typu usługa w kraju. Pasażerom daje ona możliwość zamówienia kursu przez telefon. To pasażer sam ustala godzinę oraz miejsce rozpoczęcia i zakończenia podróży.
Warto podkreślić, że w tele-busie obowiązują te same rodzaje biletów, co w regularnej komunikacji zbiorowej, z zachowaniem wszystkich ulg przysługujących poszczególnym grupom pasażerów. W tele-busie zachowują ważność okresowe bilety sieciowe (na wszystkie linie) oraz okresowe bilety wykupione na jedną z następujących linii autobusowych: 108, 123, 125, 127, 158, 185, 221.
Tele-busy w Krakowie zaczęły kursować w lipcu 2007 roku, jako jedno z kilkunastu zadań unijnego programu Caravel Civitas II.
Zasady zamawiania tele-busa:
- Zamówienie należy złożyć minimum 30 minut przed planowanym rozpoczęciem podróży
- Zamówienie u dyspozytora tele-busa można składać pod bezpłatnym numerem telefonu 0 800 54 17 17 (gdy dzwonimy z telefonu stacjonarnego) lub pod numerem 012 254 17 17 z telefonów komórkowych (płatne wg stawek operatora).
- Kursy tele-busem są realizowane od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 23.00 a w soboty, niedziele i święta od 6.00 do 23.00.
Więcej informacji na www.mpk.krakow.pl