Aktualności
18.11.2011
Tele-bus dojedzie jeszcze dalej
Od najbliższej soboty, 19 listopada obszar, po którym kursuje tele-bus, czyli popularny autobus na telefon, zostanie poszerzony o kilka ulic w rejonie Płaszowa i Rybitw. Tele-bus będzie dojeżdżał od tego dnia do ul. Gromadzkiej, Kuklińskiego, Płaszowskiej, Sarmackiej i Strycharskiej (Płaszów) oraz do ulicy Śliwiaka i do odcinka ulicy Wrobela - od ul. Śliwiaka do ul. Rącznej (Rybitwy).
Na nowym odcinku usługi tele-busa zostaną uruchomione nowe przystanki o nazwie: Kuklińskiego, Płaszowska, Strycharska, Śliwiaka dotychczas nie obsługiwane przez tele-busa (w załączniku zaktualizowana mapka obszaru obsługi tele-busa wraz z przystankami, obowiązująca od dnia 19 listopada 2011 roku).
- Z prośbą o poszerzenie obszaru funkcjonowaniu tele-busa zwrócili się do nas m.in. mieszkańcy z rejonu ul. Płaszowskiej. Jest to już kolejny przypadek, kiedy to na wniosek mieszkańców tele-bus zwiększa swój zasięg. Stało się tak już w 2009 oraz 2010 roku – mówi Adrian Obuchowicz z MPK SA, odpowiedzialny za usługę tele-busa.
Usługa tele-busa cały czas cieszy się dużą popularnością wśród mieszkańców Płaszowa, Rybitw i Podwierzbia. Każdego dnia zamawia ją ponad 100 osób.
Przypomnijmy. Tele-bus to pierwsza tego typu usługa w kraju. Pasażerom daje ona możliwość zamówienia kursu przez telefon. To pasażer sam ustala godzinę oraz miejsce rozpoczęcia i zakończenia podróży.
Warto podkreślić, że w tele-busie obowiązują te same rodzaje biletów, co w regularnej komunikacji zbiorowej, z zachowaniem wszystkich ulg przysługujących poszczególnym grupom pasażerów. W tele-busie zachowują ważność okresowe bilety sieciowe (na wszystkie linie) oraz okresowe bilety wykupione na jedną z następujących linii autobusowych: 108, 123, 125, 127, 158 i 185.
Tele-busy w Krakowie zaczęły kursować w lipcu 2007 roku, jako jedno z kilkunastu zadań unijnego programu Caravel Civitas II.
Zasady zamawiania tele-busa:
- Zamówienie należy złożyć minimum 30 minut przed planowanym rozpoczęciem podróży
- Zamówienie u dyspozytora tele-busa można składać pod bezpłatnym numerem telefonu 0 800 54 17 17 (gdy dzwonimy z telefonu stacjonarnego) lub pod numerem 012 254 17 17 z telefonów komórkowych (płatne wg stawek operatora).
- Kursy tele-busem są realizowane od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 23.00 a w soboty, niedziele i święta od 6.00 do 23.00.
Więcej informacji na www.mpk.krakow.pl