Aktualności
Umowa na budowę nowej linii tramwajowej podpisana
Umowa z wykonawcą budowy linii tramwajowej, którym jest konsorcjum firm z ZUE na czele została podpisana przez Juliana Pilszczka, prezesa MPK S.A. oraz Zbigniewa Palenicę, wiceprezesa MPK S.A. w obecności wiceprezydenta Krakowa Tadeusza Trzmiela i przedstawicieli dzielnicy XIII.
- Warto podkreślić, że podpisanie umowy już na początku roku było możliwe dzięki dobrze przygotowanej dokumentacji przetargowej, co potwierdziła kontrola przeprowadzona przez Urząd Zamówień Publicznych – stwierdził tuż po złożeniu podpisu Julian Pilszczek.
Zadowolenia z podpisania umowy nie krył wiceprezydent Tadeusz Trzmiel.
- To bardzo ważna inwestycja dla całego Krakowa. Dlatego cieszę się, że może się już rozpocząć – stwierdził wiceprezydent Trzmiel, dziękując pracownikom MPK S.A. za sprawne i profesjonalne prowadzenie prac.
Dzięki podpisaniu umowy roboty przy budowie nowej linii mogą ruszyć już 21 stycznia. Na realizację całego zadania konsorcjum z ZUE na czele ma dokładnie 15 miesięcy. Jeszcze jednak w tym roku mieszkańcy Krakowa będą mogli korzystać z pierwszego odcinka nowej linii tramwajowej, który połączy rondo Grzegórzeckie z ul. Nowohucką.
Przypomnijmy. Nowa linia tramwajowa będzie miała długość 4,2 km. Będzie prowadziła od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego a następnie przez budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówki. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii pojawi się pięć przystanków w każdym kierunku. Warto podkreślić, że linia na całej długości będzie biegła wydzielonym torowiskiem.
Budowa nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego przez most Kotlarski jest częścią unijnego projektu „Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap II”. Beneficjentem i inwestorem całego projektu jest MPK S.A. w Krakowie.
- Oprócz budowy nowej linii w ramach tego projektu zostanie przebudowana ul. Długa oraz zakupione nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje o długości minimum 31 metrów i wyposażone w klimatyzację. Połowa środków na realizację tych inwestycji będzie pochodzić z unijnych funduszy, natomiast druga połowa zostanie uzyskana z kredytu jaki MPK S.A. zaciągnie w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju oraz w Europejskim Banku Inwestycyjnym – wyjaśnia Zbigniew Palenica, wiceprezes MPK S.A.
Realizacja całego projekty będzie kosztować ok. 390 mln zł.