Aktualności
Oferty na budowę linii tramwajowej do Płaszowa otwarte
Wszystkich złożonych ofert było sześć:
- Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa – lider, partnerzy: Accione Infrastruktura, MPK Łódź, Elektrobudowa. Cena oferty: 176.400.159,05 zł. Termin wykonania zamówienia: 11 miesięcy.
- Konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska – lider, partnerzy: Aprivia, Hydrobudowa 9, PRG Metro, KZN „Bieżanów”. Cena oferty: 202.678.772,08 zł. Termin wykonania zamówienia: 14 miesięcy.
- Konsorcjum firm: Budimex-Dromex – lider, partnerzy: Trakcja Polska, PRKiI Wrocław. Cena oferty: 186.598.166,89 zł. Termin wykonania zamówienia: 17 miesięcy.
- Konsorcjum firm: Mota Engil Polska – lider, partnerzy: Mota Engil Engenharia e Construcao, PIRK Tor Krak. Cena oferty: 162.005.816,71 zł. Termin wykonania zamówienia: 17 miesięcy.
- Konsorcjum firm: Torpol – lider, partnerzy: Polimex-Mostostal, Feroco, PUT Intercor, Elmont Kostrzyn Wlkp. Cena oferty: 186.897.633,88 zł. Termin wykonania zamówienia: 19 miesięcy.
- Konsorcjum firm: ZUE – lider, partnerzy: Strabag, PBI Energopol, Tchas Polska. Cena oferty: 154.689.733,53 zł. Termin wykonania zamówienia: 15 miesięcy.
Nowa linia tramwajowa będzie miała długość 4,2 km. Będzie prowadziła od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego a następnie przez budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówki. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii pojawi się pięć przystanków w każdym kierunku. Warto podkreślić, że linia na całej długości będzie biegła wydzielonym torowiskiem.
Przypomnijmy, że budowa nowej linii tramwajowej z ronda Grzegórzeckiego do Płaszowa jest częścią unijnego projektu „Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap II”. Beneficjentem i inwestorem całego projektu jest MPK S.A. w Krakowie.
Oprócz budowy nowej linii w ramach tego projektu zostanie przebudowana ul. Długa oraz zakupione nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje o długości minimum 31 metrów i wyposażone w klimatyzację (przetarg na zakup nowych wagonów został już ogłoszony 24 czerwca).. Połowa środków na realizację tych inwestycji będzie pochodzić z unijnych funduszy, natomiast druga połowa zostanie uzyskana z kredytu jaki MPK S.A. zaciągnie w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju oraz w Europejskim Banku Inwestycyjnym.
Należy podkreślić, że w ramach tego projektu jest budowa półkilometrowej estakady w ciągu ul. Nowohuckiej i Powstańców Wielkopolskich (nad skrzyżowaniem ul. Klimeckiego, Kuklińskiego i Płaszowską). Jest to inwestycja w całości finansowana z budżetu gminy Kraków.