Aktualności
Zabytkowym taborem do Nowej Huty
Zabytkowy tabor pojawił się na linii tramwajowej nr 15, kursującej obecnie z Pleszowa do Cichego Kącika. Co ciekawe na tablicach z przebiegiem trasy przejazdu zabytkowych wagonów były użyte nazwy ulic funkcjonujące w czasach PRL-u, tak więc „piętnastka” wyruszyła z Cementowni (a nie z Pleszowa) i jechała m.in. ul. Rewolucji Kubańskiej, al. Planu 6-letniego i ul. Manifestu Lipcowego. Linię obsługiwały dwa zabytkowe wagony 102N i 102Na z przełomu lat 60. i 70. ubiegłego wieku.
Z kolei dwa zabytkowe autobusy: Jelcz, czyli popularny Ogórek oraz San H01, najstarszy jeżdżący w Polsce autobus obsługujący komunikację miejską, pojawiły się na linii 142 łączącej os. Na Stoku z Prądnikiem Czerwonym. Podobnie jak na linii nr 15 tu również na tablicach z przebiegiem trasy pojawiły się nazwy sprzed kilkudziesięciu lat, m.in. HiL, al. Lenina czy al. Rewolucji Październikowej.
Zabytkowa podróż tramwajami i autobusami była atrakcją, którą Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie oraz Krakowski Klub Modelarzy Kolejowych przygotowali w ramach obchodów 60-lecia Nowej Huty.