Aktualności

16.03.2009

Mieszkańcy Płaszowa zamawiają tele-busa

Od 23 marca mieszkańcy Płaszowa mogą zamawiać usługę tele-busa. Zainteresowanie pasażerów jest duże. Już od poniedziałku pasażerowie dzwonili, aby zarezerwować dla siebie kursy tele-busa. Zostaną one zrealizowane 30 marca, kiedy to zielony autobus na telefon wyjedzie w swoją pierwszą podróż do Płaszowa.

 

Przed uruchomieniem usługi mieszkańcy Płaszowa mieli możliwość zapoznać się z nową usługą. We wtorek i czwartek odbyły się spotkania informacyjne, na których przedstawiciele Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A., Dzielnicy XIII i Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu tłumaczyli na czym polega usługa tele-busa, jak ją zamówić i ile kosztuje przejazd.

 

Płaszów to kolejny po Rybitwach i Przewozie obszar miasta, po którym charakterystyczne, zielone autobusy będą bez rozkładów jazdy i stałych tras przewozić pasażerów. Rozszerzenie tej usługi na teren Płaszowa zdecydowanie poprawi wewnętrzną komunikację w tej części miasta.

Mieszkańcom o wiele łatwiej będzie dojechać do szkół, aptek, ośrodków zdrowia czy urzędów pocztowych.

Tele-bus dojedzie również do przystanku Płaszów Tunel. To na pewno ucieszy tych pasażerów, którzy korzystają z połączeń kolejowych z dworca PKP w Płaszowie.

 

Tele-bus to pierwsza tego typu usługa w kraju. Pasażerom daje ona możliwość zamówienia kursu przez telefon. To pasażer sam ustala godzinę oraz miejsce rozpoczęcia i zakończenia podróży.

 

Warto podkreślić, że w tele-busie obowiązują te same rodzaje biletów, co w regularnej komunikacji zbiorowej, z zachowaniem wszystkich ulg przysługujących poszczególnym grupom pasażerów. W tele-busie zachowują ważność okresowe bilety sieciowe (na wszystkie linie) oraz okresowe bilety wykupione na jedną z następujących linii autobusowych: 108, 125, 127, 148, 157, 158 oraz 198.

 

Tele-busy w Krakowie zaczęły kursować w lipcu 2007 roku, jako jedno z kilkunastu zadań unijnego programu Caravel Civitas II.

 

Zasady zamawiania tele-busa:

 

- Zamówienie należy złożyć minimum 30 minut przed planowanym rozpoczęciem podróży

 

- Zamówienie u dyspozytora tele-busa można składać pod bezpłatnym numerem telefonu 0 800 54 17 17 (gdy dzwonimy z telefonu stacjonarnego) lub pod numerem 012 254 17 17 z telefonów komórkowych (płatne wg stawek operatora).