Aktualności
SPOKOJNIE, JUŻ JADĘ
To hasło kampanii promocyjnej Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie, która rozpocznie się na dobre w pierwszych dniach września.
Jest ona przede wszystkim związana z projektami unijnymi zrealizowanymi przez MPK S.A. W ciągu ostatnich trzech lat krakowskiemu Przewoźnikowi udało się bowiem wykonać inwestycje warte prawie 300 mln zł. Za te pieniądze, które w przeważającej części pochodziły z funduszy Unii Europejskiej zostało zrealizowanych kilka unijnych projektów związanych z transportem publicznym, w tym jeden największy w Polsce. Dzięki nim:
- zostały kupione 24 nowoczesne tramwaje Bombardiera
- zmodernizowano ul. Lubicz i Rakowicką wraz z torowiskiem tramwajowym
- odrestaurowano zabytkowe mury oporowe przy ul. Lubicz
- zmodernizowano linię tramwajową od pętli Kamienna do Krowodrzy Górki
- zbudowano nowoczesny dworzec autobusowy w Krowodrzy Górce
- wprowadzono system Krakowskiej Karty Miejskiej złożony z 62 automatów biletowych i 300 tys. elektronicznych kart
- kupiono 5 autobusów napędzanych gazem ziemnym
- wprowadzono usługę autobusu na telefon
- zamontowano bagażniki rowerowe na 14 liniach
W związku z tym, że inwestycje te były w znacznej części realizowane za unijne pieniądze, MPK S.A. jako ich wykonawca ma obowiązek poinformowania o tym pasażerów. Ten obowiązek krakowski przewoźnik spełnia właśnie poprzez tę kampanię.
To jednak nie jedyny cel kampanii. Obecnie władze miasta i MPK S.A. starają się o zdobycie unijnych środków na realizację kolejnego unijnego projektu. Chodzi o projekt Jaspers wart ok. 750 mln zł. Dzięki niemu w Krakowie pojawiłyby się m.in. kolejne nowoczesne tramwaje oraz nowa linia tramwajowa. Zdobycie unijnych pieniędzy nie jest jednak łatwe. Aby je pozyskać, trzeba bowiem udowodnić, że w naszym mieście transport publiczny jest bardzo istotną sprawą, że mieszkańcy z niego korzystają oraz że potrzebne są kolejne inwestycje. Kampania promocyjna MPK S.A. ma w tym pomóc i pokazać, że Kraków potrafi przyznawane przez Unię Europejską pieniądze dobrze wykorzystać.
Oprócz promocji projektów unijnych kampania ma jeszcze jeden istotny cel. Ma pokazać pasażerom, że w każdej sytuacji mogą liczyć na krakowskiego przewoźnika. Ma im uświadomić, że to dla nich pracownicy MPK S.A. wstają wcześnie rano do pracy, że dla nich starają się być punktualni oraz że to dla nich są kupowane nowoczesne tramwaje i autobusy.
Hasłem „Spokojnie, już jadę” MPK S.A. chce wykazać, że nawet jeżeli pasażerom przydarzy się zły dzień, np. za późno wstaną do pracy albo zobaczą swój samochód z blokadą na kole, to na miejski transport mogą liczyć – tramwajem i autobusem na pewno dojadą tam, gdzie sobie zaplanowali.
Główną rolę w kampanii promocyjnej będzie odgrywał nowoczesny niskopodłogowy tramwaj Bombardiera, jako przykład nowoczesności i dynamicznego rozwoju Przedsiębiorstwa.
Krakowianie materiały promocyjne zobaczą w kinach, telewizji krakowskiej, na billboardach, na autobusach i tramwajach oraz usłyszą w radiu.