Mamy dobre informacje dla pasażerów! W niedzielę, 8 grudnia zostały uruchomione aplikacje mobilne do zakupu biletów okresowych mKKM i mKK oraz portal Elektroniczne Konto Pasażera. Można w nich już nabywać wszystkie rodzaje biletów okresowych zarówno ze zniżką mieszkańca jak i metropolitalne. Pasażerowie mogą także okazywać bilety w aplikacjach podczas kontroli. Jednocześnie informujemy, że system może nie generować jeszcze potwierdzeń mailowych po zakupie biletów w mKKM i mKK dla niektórych domen pocztowych. Brak takiego potwierdzenia nie wpływa na cały proces zakupu. Warto jednak upewnić się, że zakupiony bilet widzimy w aplikacjach.
Pasażerowie mogą już korzystać ze strony internetowej www.mpk.krakow.pl gdzie są dostępne wszystkie aktualne rozkłady jazdy.
👉Prace nad przywróceniem tych aplikacji rozpoczęliśmy bezzwłocznie po zakończeniu działań i zabezpieczeniu wszystkich dowodów przez służby zajmujące się cyberprzestępczością. Dzięki nieprzerwanej pracy w zakresie weryfikacji i testów mogliśmy uruchomić działanie tych aplikacji już dzisiaj. Zależało nam na tym, aby zrobić to jak najszybciej, ale cały czas zdajemy sobie sprawę, że cyberprzestępcy mogą planować kolejne ataki. Dlatego obserwujemy wszystkie systemy.
👉Przywrócenie systemów informatycznych odpowiedzialnych za funkcjonowanie aplikacji mobilnych mKKM i mKK to efekt pracy informatyków MPK, pracowników Centrum Obsługi Informatycznej UMK, informatyków firm zewnętrznych oraz służb Ministerstwa Cyfryzacji, w tym NASK. To było wielkie wyzwanie, bo celem międzynarodowej grupy cyberprzestępców powiązanych ze Wschodem, było całkowite zniszczenie wszystkich systemów informatycznych MPK w Krakowie.
👉Naszym pasażerom dziękujemy za zrozumienie i cierpliwość, chcemy także przeprosić za wszystkie niedogodności.