Aktualności

16.06.2023

Nie zapomnij o przedłużeniu ważności Karty Krakowskiej

 

Pięć lat temu miasto uruchomiło Kartę Krakowską – program lojalnościowy, który umożliwia mieszkańcom korzystanie z ulg i zniżek. Benefity dotyczą biletów na przejazdy komunikacją miejską, wstępów do miejskich instytucji oraz usług oferowanych przez partnerów programu. Osoby niezameldowane w Krakowie, ale korzystające z programu na podstawie rozliczenia PIT, muszą pamiętać, by po upływie roku przedłużyć status karty. Osobom zameldowanym karta jest przedłużana automatycznie.

 

Posiadaczami Karty Krakowskiej mogą być mieszkańcy zameldowani w Krakowie na pobyt stały lub mieszkańcy niezameldowani, którzy rozliczają PIT w jednym z krakowskich urzędów skarbowych. Karta Krakowska jest wydawana na 12 miesięcy, w formie plastikowej i mobilnej. By karta była ważna po upływie roku, należy przedłużać jej status. W przypadku osób zameldowanych w Krakowie, status karty przedłuża się automatycznie.

Mieszkańcy, którzy nie są zameldowani na pobyt stały w Krakowie, a chcą nadal korzystać z uprawnień, są zobowiązani corocznie złożyć wniosek o przedłużenie statusu karty i okazać dokument potwierdzający odprowadzanie podatków w Krakowie: PIT za poprzedni rok i zaświadczenie z urzędu skarbowego.

Wniosek o przedłużenie karty można składać na miesiąc przed upływem terminu jej ważności. Przypominamy osobom, które przystąpiły do programu tuż po jego uruchomieniu w lipcu 2018 r. lub w latach późniejszych w okresie czerwiec / lipiec, aby nie zapomniały o złożeniu wniosku o przedłużenie statusu karty i zachęcamy, by zrobiły to w czerwcu. W ten sposób unikną przerwy w ważności statusu karty i nie stracą uprawnień do zniżek oraz rabatów przewidzianych przez program.

 

Nie jesteś zameldowany w Krakowie? Przedłuż kartę online w 2 krokach

1. Złóż wniosek na stronie internetowej kk.krakow.pl po zalogowaniu na konto użytkownika.

2. Wyślij – na adres e-mail: okazpit@kk.krakow.plwniosek wraz z potwierdzeniem rozliczenia za poprzedni rok podatku dochodowego od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym w Krakowie, zawierający wskazanie Krakowa jako miejsca zamieszkania, w wybranej formie:

  • pierwsza strona PIT-u z pieczątką wpływu do Urzędu Skarbowego
  • potwierdzenie złożenia PIT-u (w przypadku PIT-u 40A nie ma tego wymogu)
  • pierwsza strona PIT-u wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru (UPO)
  • stosowne zaświadczenie z Urzędu Skarbowego.

 

Wnioski przyjmowane są również stacjonarnie

Wniosek o przedłużenie ważności Karty Krakowskiej na kolejny rok, jak również wnioski o pierwszorazowe wydanie karty, niezmiennie można składać w stacjonarnych punktach w mieście:

  • Punkt Obsługi Mieszkańców UMK, ul. Stachowicza 18: poniedziałek–piątek, w godz. 7.40–15.30
  • Punkt Obsługi Mieszkańców UMK, os. Zgody 2: poniedziałek–piątek, w godz. 7.40–15.30
  • Punkt Sprzedaży Biletów, ul. Pawia 5a (pętla autobusowa przy Dworcu Głównym Kraków-Wschód): poniedziałek–piątek, w godz. 11.00–19.00
  • Punkt Sprzedaży Biletów, ul. Podwale 3/5: poniedziałek–piątek, w godz. 11.00–19.00
  • Punkt Sprzedaży Biletów, ul. Wielopole 1 (wejście od ul. Starowiślnej): poniedziałek–piątek, w godz. 8.00–16.00
  • Punkt Sprzedaży Biletów, os. Centrum D, blok 7: poniedziałek–piątek, w godz. 11.00–19.00.

Wzór wniosku papierowego o przedłużenie ważności statusu karty, obowiązujący do 30 czerwca 2023 r. – pobierz tutaj [PDF]. Podczas składania wniosku w punkcie stacjonarnym należy okazać do wglądu dokument potwierdzający rozliczanie podatku w Krakowie.