Aktualności

07.10.2022

Elektroniczne Konto Pasażera umożliwi jeszcze łatwiejszy zakup biletu okresowego

 

Z myślą o osobach korzystających z krakowskiej komunikacji miejskiej MPK SA wprowadziło kolejne udogodnienia na stronie Elektronicznego Konta Pasażera  dostępnego pod adresem https://ekp.mpk.krakow.pl.

Do tej pory każdy, kto zarejestrował się już na tym portalu miał możliwość zakupu tylko biletu okresowego „5+1” oraz biletów w aplikacji mKKM. Od tej pory nie będzie już  tych ograniczeń. Do tych funkcji zostały bowiem dodane nowe funkcje, które umożliwią zakup każdego rodzaju biletu zapisywanego na każdym nośniku, bez konieczności przychodzenia do Punktu Sprzedaży Biletów. Możliwy będzie także samodzielny zwrot tych biletów na stronie internetowej oraz złożenie wniosku o wydanie nośnika plastikowego.

Jedocześnie Elektroniczne Konto Pasażera  przejęło wszystkie funkcjonalności dostępne dotychczas na stronie eBilet - https://ebilet.kkm.krakow.pl/ebilet. Tym samym strona eBilet będzie działać tylko do połowy października. Po tym terminie dotychczasowi użytkownicy tego adresu będą przekierowywani pod nowy adres, gdzie będą mogli się zarejestrować, dołączyć do swojego konta posiadane nośniki biletów i nabywać oraz obsługiwać bilety okresowe (nadal nie będzie możliwości migrowania biletów między posiadanymi nośnikami, a bilet mieszkańca będzie można nabywać wyłącznie na nośnikach zgłoszonych we wniosku o Kartę Krakowską).

Strona eKP jest portalem, który docelowo będzie pełnił funkcję swego rodzaju „centrum dowodzenia” dla pasażera. Jest dostępna poprzez stronę internetową i jej zadaniem jest zebranie w jednym miejscu wszystkiego czego może potrzebować pasażer do obsługi swoich nośników biletów okresowych oraz przeszłych, aktualnych i przyszłych biletów okresowych.

Portal będzie rozwijany. Wkrótce planowane jest wdrożenie kolejnych udogodnień dla użytkowników eKP:

·         Prezentacja pełnej historii biletów dla każdego nośnika podłączonego do konta pasażera

·         Dostęp do szczegółowej historii zdarzeń dla każdego zakupionego biletu (np. zakup, płatność, zapisywanie biletu w automacie, zwrot, zmiany linii, przenoszenie na inny nośnik, zwroty środków płatniczych)

·         Pobieranie faktur dla transakcji zrealizowanych w ciągu ostatnich 3 miesięcy

Jednocześnie wszystkich pasażerów zachęcamy do pobrania ze sklepów internetowych Google oraz Apple, bezpłatnej aplikacji mKKM. Aplikacja daje możliwość wygodnego i łatwego zakupu każdego rodzaju biletu okresowego. Podczas kontroli biletów wystarczy okazać w smartfonie specjalny kod generowany automatycznie przez aplikację. Bilety zakupione w mKKM będą widoczne na Elektronicznym Koncie Pasażera. Wystarczy tyko dołączyć ten nośnik do swojego konta. Zwracamy uwagę, że strona Elektroniczne Konto Pasażera nie będzie umożliwiać powiązania zakupionego biletu ze smartfonem a tym samym za jej pomocą nie będzie możliwości okazania biletu do kontroli.

Jak założyć konto na eKP można zobaczyć tutaj