Aktualności

17.05.2019

MPK w Krakowie testuje nowy hybrydowy autobus Solarisa

W piątek, 17 maja MPK SA w Krakowie rozpoczęło dwutygodniowy test hybrydowego autobusu Solarisa wyposażonego w szeregowy system HybriDrive. Autobus będzie kursował na linii nr 252 z Os. Podwawelskiego do Kraków Airport.

To co wyróżnia ten pojazd to silnik elektryczny zasilany energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności (Cummins ISB4.5E6 o mocy 210 KM). Ekologiczny, w części elektryczny napęd wpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Dzięki zastosowanym rozwiązaniom nowy pojazd hybrydowy Solarisa funkcjonalnością upodabnia się do autobusu elektrycznego i według przeprowadzonych testów jest w stanie zaoszczędzić do 20% paliwa potrzebnego w analogicznym pojeździe z konwencjonalnym napędem. Cicha praca pojazdu pozwala również w znaczny sposób zmniejszyć poziom hałasu..

Nowy Urbino 12 Hybrid odznacza się znakomitymi parametrami jezdnymi, w szczególności cechuje go energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest to, że podczas hamowania odzyskiwana jest energia kinetyczna, po czym zamieniana i gromadzona jest w postaci energii elektrycznej w magazynie energii, umieszczonym na dachu autobusu. Pojazd wyposażony jest w baterie o łącznej pojemności 11,6 kWh.

Sposób rozlokowania elementów systemu hybrydowego – w wieży silnika oraz na dachu pojazdu – nie wpływa na liczbę miejsc pasażerskich w pojeździe. Oferowane układy siedzeń w nowej hybrydzie Solarisa są takie same jak w Urbino 12 z konwencjonalnym napędem z silnikiem firmy Cummins.

 

Parametry autobusu:

 

 

Długość

 

12 000 mm

 

Szerokość

 

2 550 mm

 

Wysokość

 

3 100 mm

 

Silnik elektryczny

 

BAE HDS 100

moc maksymalna 190 kW

 

Klimatyzacja

 

Przestrzeń pasażerska, kabina kierowcy

 

Miejsca siedzące

 

25

 

Liczba miejsc stojących

 

 

 

 

67