Menu dla Pasażera - szczegóły

SN1

Wagon typu SN1 - Fabryka Wagonów i Maszyn, Sanok

Wagon silnikowy typu SN1 nr 37 (1912 r.)

Pierwszy normalnotorowy tramwaj Krakowski włączony do eksploatacji w 1913 roku. Seria 25 wagonów silnikowych wraz z podobnymi 15-oma pojazdami zbudowanymi w Krakowie eksploatowana była do końca lat 60-tych XX wieku. Pierwsze egzemplarze, w tym historyczny o numerze 37 podzielone były na dwie klasy ścianą wewnątrz wagonu.  Wagon o budowie samonośnej tzn. pudło wagonu stanowi integralną część z elementami jezdnymi. Eksploatowany w ruchu liniowym do roku 1968. Poddany głębokiej rekonstrukcji w latach 50-tych i kompleksowej rekonstrukcji w roku 1995 - odbudowie przywracającej jego formę pierwotną, prezentującą okazałość i elegancję.

 

DANE TECHNICZNE SN1
Wielkość Wagon jednoczłonowy
Rodzaj Silnikowy, dwukierunkowy, wysokopodłogowy
Długość 10 650 mm
Szerokość 2 270 mm
Wysokość nadwozia 3 390 mm
Rozstaw czopów skrętu -
Rozstaw osi 3 600 mm
Masa własna 13 200 kg
Masa całkowita 17 400 kg
Miejsca ogółem 61
Miejsca siedzące 24
Wysokość podłogi 730 mm
Silniki 2x40 kW
Średnica kół tocznych 850 mm