Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Jakie zachowanie współpasażera najbardziej przeszkadza w podróży komunikacją miejską:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Wagony E1,C3

Wagony typu E1 zostały wyprodukowane w zakładach Bombardier-Rotax oraz Simmering-Graz-Pauker AG w latach 1966 – 1977. Ich jedynym odbiorcą było przedsiębiorstwo tramwajowe w Wiedniu. Podobnie jak wagony z Norymbergi były produkowane w kooperacji z niemiecką firmą Duewag. W latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych wyposażenie elektryczne wagonów poddano głębokiej modernizacji wprowadzając wiele układów automatycznych i elektronicznych do sterowania wagonów dzięki czemu uzyskano dużo lepsze warunki bezpieczeństwa pasażerów i pracy motorniczego. Zastosowano m. in. automatyczny  układ rozruchowy GEAMATIC, fotokomórki w drzwiach i blokady uniemożliwiające rozruch przy otwartych drzwiach. Pierwsze wagony MPK SA w Krakowie wprowadziło do ruchu w 2004 roku. Wagon nr 101 jest wymalowany na wzór oryginalnego w Wiedniu. Każdy zakupiony wagon przed oddaniem do ruchu  jest modernizowany - przede wszystkim wnętrze pojazdu w celu poprawy komfortu podróżowania. Równocześnie kupowane są wagony doczepne c3 jeżdżące w składach wraz z wagonami E1 obsługując linie o większym napełnieniu. Choć starsze od wagonów silnikowych po modernizacji nie odbiegają od pojazdów silnikowych.

 

Skład E1+c3 na Rondzie Mogilskim (Fot. Tomasz Czauderna)

 

Dane techniczne wagonów: 

 

Napięcie zasilające w sieci trakcyjnej 600V DC. 

 

Wagon E1

 

 

 

 

 

 

1.

Wielkość

-

Wagon silnikowy dwuczłonowy

2.

Rodzaj

-

wysokopodłogowy

3.

Długość

mm

19711

4.

Szerokość

mm

2200

5.

Wysokość nadwozia

mm

3200

6.

Rozstaw czopów skrętu

mm

6000

7.

Rozstaw osi

mm

1800

8.

Masa własna

kg

24000

9.

Masa całkowita

kg

35000

10.

Miejsca ogółem

pas.

151

11.

Miejsca siedzące

pas.

33

12.

Wysokość podłogi

mm

897

13.

Silniki

 

2*150 kW

14.

Średnica kół tocznych

mm

654

Lp.

 

 

 

 

 

Wagon C3

 

 

 

 

 

 

1.

Wielkość

-

Wagon pojedynczy doczepny

2.

Rodzaj

-

wysokopodłogowy

3.

Długość

mm

14100

4.

Szerokość

mm

2200

5.

Wysokość nadwozia

mm

3200

6.

Rozstaw czopów skrętu

mm

6000

7.

Rozstaw osi

mm

1900

8.

Masa własna

kg

11580

9.

Masa całkowita

kg

21500

10.

Miejsca ogółem

pas.

138

11.

Miejsca siedzące

pas.

28

12.

Wysokość podłogi

mm

890

13.

Silniki

 

-

14.

Średnica kół tocznych

mm

654

Lp.

 

 

 


 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS