Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co jest najważniejszym elementem wyposażenia nowych autobusów MPK SA:

Menu dla Pasażera - szczegóły

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Wagon GT8S

Przegubowe czterowózkowe, silnikowe wagony GT8S pochodzą z Dusseldorfu. Zostały wyprodukowane przez firmę DUWAG w latach 1973- 1975. Są to jedne z ostatnich wagonów tej firmy w "okrągłej" stylistyce lat 50-tych o 60-tych. Następnymi były już "kanciaste" wagony N8. Wagony GT8S posiadają  automatyczny układ rozruchowy Sematic, podobny do zastosowanego w wagonach N8S.

 Do Krakowa pierwszy wagon dotarł we wrześniu 2009 roku, zaś eksploatowany jest od listopada 2009roku. Jeden z wagonów RF313 został wyposażony w człon niskopodłogowy i układ sterowania energoelektroniczny. W wagonie RF323 również wstawiono człon niskopodłogowy, lecz pozostawiono dotychczasowy system sterowania.

 Wagon GT8S na ul. Klimeckiego po oddaniu do użytku I etapu linii tramwajowej do Płaszowa (fot. Tomasz Czauderna)

 

Dane techniczne wagonu GT8S.

 

Napięcie zasilające w sieci trakcyjnej 600V DC.

 

 

 

Wagon GT8S

 

 

 

 

 

 

1.

Wielkość

-

Wagon silnikowy trzyczłonowy dwukierunkowy

2.

Rodzaj

-

wysokopodłogowy

3.

Długość

mm

26200

4.

Szerokość

mm

2420

5.

Wysokość nadwozia

mm

 3460

6.

Rozstaw czopów skrętu

mm

6200/6500/6200

7.

Rozstaw osi

mm

1800

8.

Masa własna

kg

35 000

9.

Masa całkowita

kg

49 000

10.

Miejsca ogółem

pas.

 200

11.

Miejsca siedzące

pas.

51

12.

Wysokość podłogi

mm

880

13.

Silniki (moc ciągła)

kW 

2*150

14.

Średnica kół tocznych

mm

670

Lp.

 

 

 


 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS