Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Jakie zachowanie współpasażera najbardziej przeszkadza w podróży komunikacją miejską:

Menu dla Pasażera - szczegóły

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Wagon EU8N

Wagony EU8N to dawne Wiedeńskie wagony E6. W Wiedniu wagony E6 wraz z doczepami C6 obsługiwały linię kolei miejskiej/metra lekkiego U6. Pierwotnie były to wagony dwukierunkowe. Oryginalny E6 przez kilka tygodni obsługiwał tymczasową linię 72 w 2008 roku. Wagony te zostały przebudowane na jednokierunkowe i dodano w nich środkowy człon niskopodłogowy. Obecnie kursuje 40 wagonów. Modernizacje zostały wykowane przez Stację Osługi i Remontów MPK SA w Krakowie.

 

EU8N

Długość [mm]

26 615

Szerokość [mm]

2 305

Wys. od główki szyny [mm]

3 239

Masa  własna wagonu [kg]

33 410

liczba miejsc siedzących

48

liczba miejsc stojących

158

Wys. podłogi od główki szyny [mm]

290 / 942

Rozstaw osi [mm]

1 800

Odległość osi wózków [mm]

6 000/7 200/6 000

Średnica koła tocznego [mm]

690

moc [kW]

2 x 190

PRODUCENT

Bombardier – Rotax

DÜWAG

Oryginalny wagon E6 na Al. Pokoju w czasie przebudowy Ronda Grzegórzeckiego w 2008 roku (Fot. Tomasz Czauderna)

Wagon EU8N na Rondzie Mogilskim

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS