Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co jest najważniejszym elementem wyposażenia nowych autobusów MPK SA:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Wagon 105 N/Na

105N/Na - Wagon konstrukcji i produkcji polskiej, eksploatowany w Krakowie od 1975 roku. Stylistyka nadwozia przypomina nieco czeską Tatrę KT4, oraz inne tramwaje, których produkcję rozpoczęto w połowie lat 70- tych. W użytkowaniu znajduje się wiele podtypów  wagonu 105N różniących się między sobą wyposażeniem elektrycznym. Do połowy 1979 roku produkowano wagony 105N wyposażone w rozrusznik bez przełączania połączenia silników z szeregowego w szeregowo - równoległy podczas rozruchu. Taki układ powodował większe zużycie energii elektrycznej. Od połowy 1979 roku do 1992 roku dostarczano już wagony 105 Na ze zmienionym układem rozruchowym. Widoczną zmianą było wprowadzenie kabiny motorniczego i szafy sterowniczej wewnątrz wagonu. Wagony 105N zmodernizowano w latach 1986 - 1990 na wagony 105NG dodając kabinę i szafę sterowniczę, pozostawiając stary układ rozruchowy. Obecnie w eksploatacji są już tylko 2 wagony 105 NG. Podczas 41 lat ekploatacji, użytkowano również 8 wagonów tyrystorowych 105NT, lecz obecnie już ich nie ma w ruchu liniowym. Wagony serii 105Na są poddawane modernizacji wnętrza, część wagonów przebudowano na "doczepy czynne"- czyli wymontowano kabinę - pozostawiając cały układ napędowy. Tramwaje 105 N/Na kursują obecnie w pociągach  dwuwagonowych. Stacjonują w obu zajezdniach tramwajowych tj. w Podgórzu i Nowej Hucie. Aktualnie składy trójwagonowe pojawiają się tylko "okazyjnie". Ostatni raz jeździły w okresie 1.11.2016.                 

Skład 2*105 Na na Rondzie Mogilskim

Dane pojazdu

 

 Napięcie zasilające w sieci trakcyjnej 600V DC.

 

 

Wagon 105N/NA

 

 

 

 

 

 

1.

Wielkość

-

Wagon silnikowy jednoczłonowy

2.

Rodzaj

-

wysokopodłogowy

3.

Długość

mm

13500

4.

Szerokość

mm

2400

5.

Wysokość nadwozia

mm

3060

6.

Rozstaw czopów skrętu

mm

6000

7.

Rozstaw osi

mm

1900

8.

Masa własna

kg

16500

9.

Masa całkowita

kg

25500

10.

Miejsca ogółem

pas.

120 lub 125

11.

Miejsca siedzące

pas.

20 lub 23

12.

Wysokość podłogi

mm

890

13.

Silniki (moc ciągła)

 

4*40 kW

14.

Średnica kół tocznych

mm

654

Lp.

 

 

 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS