Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Jakie było najważniejsze wydarzenie komunikacyjne w 2016 roku:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

SOLARIS URBINO 18

Pierwsze autobusy SOLARIS URBINO 18 ( z silnikiem DAF EURO 3) zostały dostarczone we wrześniu 2005 roku. Zakupiono wtedy tylko 6 sztuk, ale były to pierwsze autobusy wyposażone w automaty biletowe. Kolejne 20 autobusów dostarczano na przełomie 2006 i 2007 roku. Wyposażone one są również w silniki EURO 3 .  Wszystkie autobusy posiadają automatyczne skrzynie biegów Voith 4 biegowe. Na początku wszystkie skierowano do zajezdni i stacji obsługi autobusów Bieńczyce. Charakterystyczne dla Solarisów jest umieszczenie silników pionowo w specjalnej szafie z tyłu po lewej stronie. Autobusy te można spotkać na większości linii obsługiwanych taborem przegubowym. W grudniu 2009 dotarło kolejnych 5 nowych autobusów z silnikiem spełniającym najwyższą normę EEV. Trafiły one do Zajezdni i Stacji Obsługi Płaszów. Są one nieco inaczej malowane. Na przełomie września i października 2011 dotarło do Zajezdni i Stacji Obsługi Płaszów pierwszych 13 z zamówionych 27 nowych autobusów. Posiadają one dodatkowe nowy system informacji pasażerskiej i są pomalowane analogicznie jak Mercedesy Citaro. Kolejne 10 autobusów z najnowszej dostawy wprowadzono do eksploatacji w styczniu 2012 r. W 2014 roku wprowadzono 8 autobusów Metrostyle. Ponadto kursuje 1 autobus hybrydowy. Autobusy z lat 2011-2014 są wyposażone w silnik spełniający normę EEV, zaś od 2014 roku normę EURO6.

 

  Solaris U18 na pasie tramwajowo-autobusowym na ul. Dietla (Fot. Tomasz Czauderna)

 Solaris U18 na Rondzie Grunwaldzkim (Fot. Tomasz Czauderna)

 

SOLARIS Urbino 18

 

 

 

 

 

 

1.

Wielkość

-

MEGA przegubowy 6x2 - 4-drzwiowy

2.

Rodzaj

-

niskopodłogowy

3.

Długość

mm

18000

4.

Szerokość

mm

2550

5.

Wysokość

mm

2850

6.

Rozstaw osi

mm

5130+6770

7.

Masa własna

kg

17500

8.

Masa całkowita

kg

28000

9.

Miejsca pasażerskie ogółem nominalnie

pas.

174

10.

Miejsca siedzące nominalnie

pas.

41

11.

Wysokość podłogi między osiami

mm

270 +340

12.

silnik

 

DAF 9186 cm3 231kW(315KM)/2080 obr./min, 1900 obr./min(EURO V i EEV), 1270Nm/1100-1700 obr./min

13.

Usytuowanie silnika

-

Tylne wzdłużne z lewej strony, silnik stojący

 

 

 

 

Lp.

 

 

 


 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS