Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co jest najważniejszym elementem wyposażenia nowych autobusów MPK SA:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

SOLARIS URBINO 18

Pierwsze autobusy SOLARIS URBINO 18 ( z silnikiem DAF EURO 3) zostały dostarczone we wrześniu 2005 roku. Zakupiono wtedy tylko 6 sztuk, ale były to pierwsze autobusy wyposażone w automaty biletowe. Kolejne 20 autobusów dostarczano na przełomie 2006 i 2007 roku. Wyposażone one są również w silniki EURO 3 .  Wszystkie autobusy posiadają automatyczne skrzynie biegów Voith 4 biegowe. Na początku wszystkie skierowano do zajezdni i stacji obsługi autobusów Bieńczyce. Charakterystyczne dla Solarisów jest umieszczenie silników pionowo w specjalnej szafie z tyłu po lewej stronie. Autobusy te można spotkać na większości linii obsługiwanych taborem przegubowym. W grudniu 2009 dotarło kolejnych 5 nowych autobusów z silnikiem spełniającym najwyższą normę EEV. Trafiły one do Zajezdni i Stacji Obsługi Płaszów. Są one nieco inaczej malowane. Na przełomie września i października 2011 dotarło do Zajezdni i Stacji Obsługi Płaszów pierwszych 13 z zamówionych 27 nowych autobusów. Posiadają one dodatkowe nowy system informacji pasażerskiej i są pomalowane analogicznie jak Mercedesy Citaro. Kolejne 10 autobusów z najnowszej dostawy wprowadzono do eksploatacji w styczniu 2012 r. W 2014 roku wprowadzono 8 autobusów Metrostyle. Ponadto kursuje 1 autobus hybrydowy. Autobusy z lat 2011-2014 są wyposażone w silnik spełniający normę EEV, zaś od 2014 roku normę EURO 6. Seria z 2014 roku to rzadko spotykana seria METROSTYLE. Ponadto autobus DR777 jest dawnym pojadem testowym (jednym z pierwszych z silnikiem EURO 6).

Solaris U18 na końcówce Cmentarz Batowice na linii specjalnej 1.11.2016.

 

Solaris Urbino 18 METROSTYLE na Rondzie Matecznego

 

 

 

SOLARIS Urbino 18

 

 

 

 

 

 

1.

Wielkość

-

MEGA przegubowy 6x2 - 4-drzwiowy

2.

Rodzaj

-

niskopodłogowy

3.

Długość

mm

18000

4.

Szerokość

mm

2550

5.

Wysokość

mm

2850

6.

Rozstaw osi

mm

5130+6770

7.

Masa własna

kg

17500

8.

Masa całkowita

kg

28000

9.

Miejsca pasażerskie ogółem nominalnie

pas.

174

10.

Miejsca siedzące nominalnie

pas.

41

11.

Wysokość podłogi między osiami

mm

270 +340

12.

silnik

 

DAF 9186 cm3 231kW(315KM)/2080 obr./min, 1900 obr./min(EURO V i EEV), 1270Nm/1100-1700 obr./min

EURO6: 10837cm3 240kW(326KM)/1700 obr./min 1400Nm (850 -1600) obr./min

13.

Usytuowanie silnika

-

Tylne wzdłużne z lewej strony, silnik stojący

 

 

 

 

Lp.

 

 

 

Solaris Urbino 18  IV generacji (dostarczone w licu 2017 roku) nowe autobusy cechują się trwalszą, lżejszą oraz bardziej dopracowaną pod względem designu i innych możliwości konstrukcją. Zredukowano poziom hałasu oraz natężenie wibracji w pojeździe. Cały pojazd został oświetlony w technologii LED. Zwiększona została również liczba siedzeń dostępnych z niskiej podłogi - 24 (wraz z pozostałymi ponad 40). Nowością jest zastosowanie "światła pośredniego", które ułatwi kierowcy jazdę po zmierzchu. W autobusach zamontowano również kontrolę trakcji oraz ESP w celu bezpieczniejszego prowadzenia pojazdu w zakrętach; obniżona została także wysokość szyby przedniej, która wraz z podniesioną kabiną kierowcy (o 50 mm), zapewnia większe pole widzenia w trakcie jazdy. Autobus stał się również stabilniejszy i bezpieczniejszy dzięki obniżeniu pojazdu o 50 mm (z zachowaniem tej samej wysokości wnętrza pojazdu).

Jest to największa jednorazowa dostawa autobusów w historii. Nowe Solarisy Urbino 18 wyróżniają się nie tylko innowacyjnym designem, ale także wysokim komfortem jazdy – pasażerowie będą się cieszyć bardziej przestronnym wnętrzem pojazdu, większą liczbą miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi czy rozbudowanym systemem informacji pasażerskiej prezentowanym na ekranach wysokiej rozdzielczości. Autobusy są niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, monitoring, automat biletowy i porty USB do ładowania urządzeń mobilnych pasażerów. Będą w nich także zamontowane specjalne platformy ułatwiające osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózkach wjazd i wyjazd z pojazdu.


 

 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS