Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM / KK
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co było najważniejszym wydarzeniem w komunikacji miejskiej w 2018 roku:

Menu dla Pasażera - szczegóły

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

SOLARIS URBINO 18 Hybrid

test

Pierwszy autobus Solaris Urbino 18 Hybrid został wprowadzony do eksploatacji w grudniu 2014 roku. Był to autobus demonstracyjny producenta. Ten autobus ma napęd hybrydowy szeregowy.

Kolejne autobusy hybrydowe wprowadzono do eksploatacji w grudniu 2016 roku. Idea napędu hybrydowego polega na optymalizacji momentu napędowego silnika spalinowego i elektrycznego oraz możliwości rekuperacji energii hamowania.

Silnik spalinowy napędza prądnicę, która zasila silnik elektryczny. Podczas hamowania energia hamowania rekuperacyjnego silników elektrycznych jest gromadzona w akumulatorach i kondensatorach. oprócz tego w pojazdach występuje automatyczna skrzynia biegów, która załącza również bezpośredni tradycyjny napęd silnika spalinowego za pomocą automatycznej skrzyni biegów ALISSON.

Solaris U18 Hybrid na ul. Walerego Sławka

 

 

 

 

 

1.

Wielkość

-

Mega, niskopodłogowy, 6*2 

2.

Rodzaj

-

niskopodłogowy

3.

Długość

mm

18000

4.

Szerokość

mm

 2550

5.

Wysokość

mm

3300

6.

Rozstaw osi

mm

5130+6770

7.

Masa własna

kg

17850

8.

Masa całkowita

kg

28000

9.

Miejsca pasażerskie ogółem nominalnie

pas.

142

10.

Miejsca siedzące nominalnie

pas.

43+1

11.

Wysokość podłogi między osiami

mm

 

12.

silnik

 

 CUMMINS ISB 6.7 E6 280B, 6693 cm3, 205 kW, elektr. 94kW

13.

Usytuowanie silnika

-

 tylne z lewej strony, wzdłuż, pionowo

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS