Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Jakie było najważniejsze wydarzenie komunikacyjne w 2016 roku:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Jelcz Vero

Autobusy Jelcz Vero zostały zakupione po raz pierwszy w czerwcu 2005 roku dla zajezdni i stacji obsługi Wola Duchacka. Zakupiono wówczas 32 autobusy do obsługi linii aglomeracyjnych i peryferyjnych. Kolejne autobusy, lecz dla Bieńczyc kupiono we wrześniu 2007 (10 sztuk) i maju 2008 (8 sztuk). Pod względem konstrukcyjnym autobus jest nieco zmodyfikowaną wersją Mercedesa O 815 z nadwoziem Auwarter (od oryginału różni się minimalnie górną częścią nadwozia, słupkami okiennymi oraz ewentualnie przednimi drzwiami). Podobnie jak Mercedes posiada niskopodłogową część w tylnym zwisie.  Podwozie jest standartowe dla pojazdów Mercedes Vario. Wszystkie autobusy są wyposażone w silnik o mocy 136 KM, w piewszej i części trzeciej serii jest mechaniczna 5 biegowa skrzynia ZF, w drugiej i części trzeciej serii mechaniczna 6 biegowa szkrzynia ZF. Autobusy te kursują po znacznym obszarze obsługiwanym przez MPK SA. Również obsługują TELEBUS.

 

Jelcz Vero w Łagiewnikach (Fot. Tomasz Czauderna)

Jelcz Vero w Łagiewnikach (Fot. Tomasz Czauderna)

 

Dane techniczne 

 

 

JELCZ  M081MB

 

 

 

 

 

 

1.

Wielkość

-

Midi

2.

Rodzaj

-

Niskowejściowy

3.

Długość

mm

7675

4.

Szerokość

mm

2420

5.

Wysokość

mm

2970

6.

Rozstaw osi

mm

4250

7.

Masa własna

kg

5725

8.

Masa całkowita

kg

8200

9.

Miejsca pasażerskie ogółem nominalnie

pas.

36

10.

Miejsca siedzące nominalnie

pas.

18

11.

Wysokość podłogi między osiami

mm

 

12

silnik

 

MB 4249cm3 100kW (136KM)/2300 obr./min 520 Nm/1200-1800 obr./min

13

Usytuowanie silnika

-

Przednie, podłużne, silnik stojący - napęd osi tylnej

 

 

 

 

Lp.

 

 

 


 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS