Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Jakie zachowanie współpasażera najbardziej przeszkadza w podróży komunikacją miejską:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Jelcz M181 MB

Pierwsze niskopodłogowe autobusy przegubowe wyprodukowane przez zakłady Jelcz. Dostarczane do Krakowa od września 1996 roku do września 2007 roku. Jako ciekawostkę warto dodać, że do Krakowa dostarczono pierwszy wyprodukowany autobus z nowym nadwoziem. Silniki Mercedesa spełniają normy Euro 2, a w autobusach DD456 - 493 Euro 3. Pierwsze autobusy wyposażono w  automatyczną skrzynię ZF 5 biegową, kolejne w VOITH 3 biegową, a III serię w VOITH 4 biegową. Autobusy te można spotkać na większości linii obsługiwanych taborem przegubowym.

  

 

 Jelcz M 181MB III serii na ul. Prądnickiej. (Fot. Tomasz Czauderna)

 

Dane pojazdu

 

 
Jelcz M181 MB
 
 
1.
Wielkość
-
MEGA przegubowy 6x2 - 4-drzwiowy
2.
Rodzaj
-
Niskowejściowy
3.
Długość
mm
17980
4.
Szerokość
mm
2500
5.
Wysokość
mm
3070
6.
Rozstaw osi
mm
5500 + 6666
7.
Masa własna
kg
15000
8.
Masa całkowita
kg
26600
9.
Miejsca pasażerskie ogółem nominalnie
pas.
180
10.
Miejsca siedzące nominalnie
pas.
44
11.
Wysokość podłogi między osiami
mm
370 + 540
12.
silnik
 
MB 11967cm 220kW (300KM)/2200 obr./min
13.
Usytuowanie silnika
-
Tylne wzdłużne

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS