Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Jakie było najważniejsze wydarzenie komunikacyjne w 2016 roku:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Jelcz M121 MB

Pierwsze autobusy Jelcz M 121 MB (czyli z silnikiem Mercedesa) zostały dostarczone w 1996 roku.  Posiadały nadwozie bardzo zbliżone do pierwszych Jelczy M 121M. (Obecnie najstarszych Jelczy M121MB w stylistyce Jelczy PR110 już nie ma). Kolejne dostarczano w latach 1998 - 2002. Wyposażone były w automatyczne skrzynie biegów Voith 3 biegowe, lub ZF 4 lub 5 biegowe. Posiadały też 2 wersje przełożenia tylnego mostu. W związku z tym ich teoretyczna prędkość maksymalna jest zróżnicowana i wynosi 66 km/h, 75 km/h, 80km/h lub 90 km/h. Autobusy te obecnie stacjonują w zajezdni i stacji obsługi Wola Duchacka, choć w latach 1999 - 2004 część z nich znajdowała się w Bieńczycach.  

Jelcz M121MB w Czernichowie. (Fot. Grzegorz Malaga)

 

Jelcz M121MB na historycznej już lokalizacyjnie końcówce Rondo Grunwaldzkie (Fot. Tomasz Czauderna)

Dane techniczne 

 

 

Jelcz M121MB

 

 

 

 

 

 

1.

Wielkość

-

MAXI (3-drzwiowy)

2.

Rodzaj

-

Niskowejściowy

3.

Długość

mm

11965

4.

Szerokość

mm

2500

5.

Wysokość

mm

3021

6.

Rozstaw osi

mm

6100

7.

Masa własna

kg

10240

8.

Masa całkowita

kg

17500

9.

Miejsca pasażerskie ogółem nominalnie

pas.

109

10.

Miejsca siedzące nominalnie

pas.

32

11.

Wysokość podłogi między osiami

mm

370

12

silnik

 

MB 11967cm3 184kW (250KM)/2200 obr./min, 1100Nm/1100 obr./min

13

Usytuowanie silnika

-

Tylne wzdłużne, silnik leżący

Lp.

 

 

 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS