Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co jest najważniejszym elementem wyposażenia nowych autobusów MPK SA:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Aktualności

21.09.2017 10 lat od wycofania Ikarusów z regularnej komunikacji w Krakowie

 


 

W niedzielę, 24 września Ikarus po dokładnie 10 latach od ostatniego kursu w regularnej komunikacji, znów wyjechał na ulice Krakowa, aby wozić pasażerów. Punktualnie o godzinie 12.10 czerwony przegubowy Ikarus odjechał z al. Przyjaźni do Dworca Płaszów i wykonał dwa kursy na specjalnej linii nr 198 (trasa tej linii przebiegała przez rondo Kocmyrzowskie, rondo Hipokratesa, rondo Piastowskie, rondo Barei, rondo Mogilskie, rondo Grzegórzeckie, ul. Starowiślną i pl. Bohaterów Getta).

Warto przypomnieć, że Kraków był pierwszym dużym miastem w Polsce, który wycofał węgierskie autobusy z regularnej komunikacji. Czerwony przegubowy Ikarus swój ostatni kurs wykonał na linii nr 179 w dniu 24 września 2007 roku. Tym samym w Krakowie  po 26 latach eksploatacji z ulic zniknęły popularne Ikarusy, których historia w Krakowie rozpoczęła się 21 października 1981 roku. Wtedy to pierwsze tego typu autobusy wyjechały z zajezdni w Czyżynach. Przez kilkanaście  kolejnych lat były podstawowym, bardzo nowoczesnym jak na owe czasy, środkiem transportu.

Przejazd Ikarusem nie jest jedyną atrakcją, która została przygotowana w niedzielę, 24 września dla pasażerów. Na linię nr 198 wyjechał tego dnia po raz pierwszy wyremontowany autobus Jelcz M11. Ten typ autobusu woził krakowian od 1987 do 2001 roku. MPK SA zdecydowało się kupić jeden z ostatnich eksploatowanych modeli tego typu pojazdów i wyremontować. Efekty tych prac można było zobaczyć w niedzielę 24 września. Miedzy godziną 12.00 a 14.00 Jelcz M11 był dostępny dla zainteresowanych na al. Przyjaźni.

W niedzielę, 24 września była też ostatnia okazja, aby podróżować zabytkowymi tramwajami na Krakowskiej Linii Muzealnej. W ramach linii została uruchomiona także specjalna linia nr M kursująca z Muzeum Inżynierii Miejskiej (M.I.M.) przez ul. św. Wawrzyńca, Starowiślną, Dietla, Wielopole, Sienną do Małego Rynku (Powrót: Mały Rynek – Sienna – Starowiślna – Podgórska – Gazowa – Św. Wawrzyńca – M.I.M.Na Linii M kursowały autobusy Nysa N59M oraz Nysa 522.

 

Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS