Ważne: Strona www.mpk.krakow.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. - Poznaj szczegóły.

Sprawdź ważność biletu

Rodzaj karty
Data* (RRRR-MM-DD)
Nr klienta/albumu
Nr karty KKM
* Pokazywane są wszystkie bilety ważne w danym dniu i wszystkie późniejsze
Jakie dane wpisać aby sprawdzić ważność?

Sonda

Co jest najważniejszym elementem wyposażenia nowych autobusów MPK SA:

drukuj zwiększ czcionkę czcionka standardowa zmniejsz czcionkę

Aktualności

26.06.2017 Komisja Taboru Autobusowego IGKM w Krakowie


Przez dwa dni 27 i 28 czerwca przewoźnicy, organizatorzy transportu, producenci oraz eksperci z całej Polski mieli okazję do podzielenia się swoimi doświadczeniami w zakresie rozwoju komunikacji autobusowej w miastach podczas Komisji Taboru Autobusowego Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej. Spotkanie odbyło się w Krakowie w Muzeum Lotnictwa Polskiego przy al. Jana Pawła II 39. Najważniejszym tematem komisji był projekt elektromobilności komunikacji miejskiej w polskich miastach.
27 czerwca, w pierwszym dniu komisji taboru autobusowego wszystkich uczestników przywitał Tadeusz Trzmiel, zastępca prezydenta Krakowa. W swoim wystąpieniu zwrócił uwagę na prowadzoną obecnie przez zarząd MPK SA rewolucyjną wymianę taboru autobusowego na ekologiczny i przyjazny dla środowiska.
- W latach 2016-2017 zostanie w sumie zakupionych prawie 200 nowych pojazdów. W tym roku zostaną ogłoszone kolejne przetargi m.in. na zakup 75 autobusów z silnikami Euro 6. Dzięki temu już w 2018 roku wszystkie autobusy MPK SA będą spełniać normę emisji spalin co najmniej Euro 5 – mówił Tadeusz Trzmiel, zastępca prezydenta Krakowa.
Po tym wystąpieniu głos zabrał Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA w Krakowie, który przedstawił najbliższe plany krakowskiego przewoźnika.
- Chcemy, aby do 2020 roku 100 proc. naszych autobusów było nie tylko przyjaznych dla środowiska, ale także w pełni komfortowych dla naszych pasażerów, wyposażonych w klimatyzację, głosowe zapowiadanie przystanków, monitoring i automaty biletowe – podkreślił Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA.
Michał Markiewicz, przedstawiciel Narodowego Centrum Badań i Rozwoju przedstawił z kolei uczestnikom ogólnopolski projekt E-Bus, który będzie dotyczył m.in. programów wspierających rozwój elektromobilności w miastach oraz opracowania nowych modeli biznesowych związanych z infrastrukturą ładowania. W swoim wystąpieniu skoncentrował się na finansowaniu badań i zakupu autobusów elektrycznych.
Nie zabrakło także przeglądu aktualnych doświadczeń w zakresie eksploatowania autobusów elektrycznych kursujących w polskich miastach, przede wszystkim w Krakowie, gdzie została uruchomiona pierwsza w Polsce linia regularna obsługiwana autobusami z napędem elektrycznym. Dostawcy ładowarek przedstawili z kolei różne strategie ładowania i doładowywania baterii w pojazdach elektrycznych. Eksperci próbowali także odpowiedzieć na pytanie, czy autobusy gazowe mogą być alternatywą dla pojazdów elektrycznych.
W drugim dniu Komisji Taboru Autobusowego w Krakowie uczestnicy mieli możliwość zobaczyć jak są ładowane autobusy elektryczne w Krakowie na zajezdni autobusowej Wola Duchacka oraz na stacji ładowania przy ul. Pawiej. Zobaczyli także bogatą kolekcję zabytkowych autobusów, które posiada krakowski przewoźnik.


Wszelkie prawa zastrzeżone MPK Kraków 2013
realizacja Ideo powered by: Edito CMS